Historia szkoły
KościuszkoPrapoczątki były trudne i skromne...
W 1997 roku mineło 50 lat od powstania Zespołu Szkół Budowlanych im.Tadeusza Kościuszki. Jubileusz Szkoły skłania do refleksji, obejrzenia się wstecz, do pewnych podsumowań. Prapoczątki były trudne i skromne, gdyż do celów dydaktycznych zaadoptowano w 1947 roku baraki po byłym obozie pracy przy ul. Botanicznej 15 (obecnie 52). Powstała tu Szkoła Przysposobienia Przemysłowego, po roku przekształcona w Szkołę Przysposobienia Zawodowego. Do 1957 roku opuściło szkolę 982 absolwentów wykształconych w specjalnościach: ślusarz, tokarz, odlewnik, formierz, lakiernik, niter, spawacz, elektryk. 15 sierpnia 1957 roku Dyrekcja Okręgowa Szkolnictwa Zawodowego powołała I-sze klasy Szkoły Rzemiosł Budowlanych o specjalnościach: murarz, monter instalacji budowlanych i malarz budowlany. Powstało również Technikum Budowlane dla Pracujących. Zajęcia odbywały się w pomieszczeniach po SPZ. Organizację nowej szkoły powierzono dyrektorowi Władysławowi Szymań-skiemu,a po roku stanowisko to objął i piastował do 1978 roku Jerzy Waszczyk. Był to bardzo trudny okres dla kierujących szkołą i pracujących w SRB. Ich trud i wysiłek zaowocował osiągnięciami, które umożliwiły rozwój nowych kierunków. Stało się to tym bardziej możliwe, że w 1961 roku oddano do użytku nowy budynek szkolny przy ul. Botanicznej 50, wykonany w imponującym tempie 14 miesięcy. Przy budowie nowego obiektu pracowali głównie uczniowie szkoły w ramach zajęć warsztatowych. Mieściły się w nim 24 sale lekcyjne i sala gimnastyczna, świetlica, gabinet lekarski oraz pomieszczenia gospodarcze. W nowym budynku szkolnym podjęło naukę 580 uczniów w 13 oddziałach SRB, dwu klasach nowo powstałego Technikum Budowlanego dla absolwentów SRB oraz I klasa Technikum Drogowego o specjalności: budowa dróg i mostów kołowych. Lata sześćdziesiąte charakteryzuje dalszy, bardzo szybki rozwój szkoły. Powoływano sukcesywnie nowe kierunki, i tak: w 1962 r. - Technikum Budowlane 3-letnie o specjalności: wyposażenie sanitarne budynków; w 1963 r. - Technikum Gospodarki Wodnej (do 1970 r.); - Technikum Dokumentacji Budowlanej (do 1980 r., reaktywowane w 1988 r.); w 1968 r. - Pedagogiczne Studium Techniczne (do 1977 r.); w 1970 r. - Liceum Zawodowe o specjalności: magazynier (do 1977 r.). W latach sześćdziesiątych i siedemdziesiątych popularność "budowlanki" była bardzo duża. Uczyć się tu pragnęli często najlepsi uczniowie szkół podstawowych, również ze względu na specyficzną atmosferę tej szkoły i bogate życie pozalekcyjne. Rosło też znaczenie szkoły przygotowującej kadrę techniczną w budownictwie dla gospodarki regionu, czego wyrazem było nadanie jej w 1967 roku imienia wielkiego patrioty i inżyniera - Tadeusza Kościuszki. Następne lata przyniosły kolejne zmiany organizacyjne, kadrowe, programowe, inne też stawały się warunki środowiskowe. W 1972 roku szkoła otrzymała nazwę Zespołu Szkół Budowlanych. W roku szkolnym 1969/70 utworzono, w miejsce 3-letniej SRB, 2 -letnią Zasadniczą Szkołę Zawodową, kształcącą dodatkowo w zawodach: stolarz i monter izolacji budowlanej. W 1975 roku powstało Państwowe Liceum Sztuk Plastycznych, które w strukturze organizacyjnej ZSB funkcjonowało do 1996 roku, kiedy to rozpoczęło samodzielną działalność, przenosząc się do nowego obiektu. W 1974 roku powołano Technikum Drzewne, a w 1978 r. - również 5-letnie -Technikum Geodezyjne. Wcześniej, bo w 1976 roku - Policealne Studium Zawodowe. W 1978 roku odszedł na zasłużoną emeryturę wieloletni dyrektor szkoły, z wielkim sentymentem wspominany przez współpracowników, mż. Jerzy Waszczyk. Na stanowisko nowego dyrektora ZSB powołany został i funkcję tę pełnił do 1988 roku mgr Stanisław Bielech Lata dziewięćdziesiąte przyniosły wielkie zmiany polityczne i społeczne. Gospodarka narodowa podlegała przeobrażeniom, a szkolnictwo zawodowe musiało dostosować się do skomplikowych warunków u schyłku XX wieku, aby sprostać wymaganiom szybko zmieniającego się rynku pracy. Szkoła nasza ciągle jeszcze pozostaje przed wielkimi zmianami, choć pierwsze przeobrażenia są dostrzegalne. W 1991 roku powstała kolejna klasa kształcąca w zawodzie: technolog robót wykończeniowych. W 1995 roku rozpoczęło działalność Technikum Urządzeń Sanitarnych. I ostatnia nowość - od 1997 roku powołane zostało Liceum Ogólnokształcące. W następnych latach planowane są następne kierunki Liceum Ogólnokształcącego oraz pierwsza klasa Liceum Technicznego. Na osobne omówienie zasługuje Wydział Zaoczny, funkcjonujący w ramach organizacyjnych Zespołu Szkół dla pracujących (do 1978 r.); w 1958 r. - Szkołę Mistrzów Budowlanych (do 1966 r.); w 1961 r. - Policealne Studium Zawodowe - specjalność: budownictwo ogólne (do 1985r ); w 1965 r. - Technikum Budowlane po ZSZ - specjalność: budownictwo ogólne; w 1970 r. - Technikum Budowlane po ZSZ - specjalność: wyposażenie sa - nitarne budynków (do 1980 r.); w 1972 r. - Policealne Studium Geodezyjne (do 1979 r.); w 1974 r. - Technikum Geodezyjne (do 1980 r.); w 1977 r. - Technikum Drzewne po Zasadniczej Szkole Zawodowej. Taka jest, w wielkim skrócie, historia Zespołu Szkół Budowlanych im. Tadeusza Kościuszki. Historia szkoły, która na trwałe zrosła się z pejzażem ul. Botanicznej i Zielonej Góry.
Sukcesy szkoły
Sukcesy szkoły (plik Word)(użyj strzałek na klawiaturze, aby przechodzić pomiędzy kolejnymi slajdami)
Dane kontaktowe
Kontakt i numery telefonów:Zespół Szkół Budowlanych
ul. Botaniczna 50
65-392 Zielona Gora
e-mail : zsb@zgora.dialog.net.pl
Telefony :
Sekretariat
68 451 39 51
Faks:
68 451 39 50
Zastępcy dyrektora:
Zastępca dyrektora d/s dydaktycznych
mgr Kamila Molisak - Karczewska
68 451 39 43
Zastępca dyrektora d/s wychowawczych
mgr Małgorzata Śliwińska
68 451 39 53
Kierownik Szkolenia Praktycznego
mgr inż. Katarzyna Eljasz
68 451 39 42
Pokój nauczycielski
68 451 39 45
VI Liceum Ogólnokształcące
68 451 39 49
Pielęgniarka
68 451 39 48
Administracja
68 451 39 40
Księgowość
68 451 39 44
Kadry
68 451 39 41
Nauczyciele wych. fizycznego
68 451 39 46
Prawo szkolne
1. Statut szkoły (plik PDF)2. Szkolny System Oceniania (plik Word)
3. System Wychowawczy
- Program Wychowawczy (plik Word)
- Program Profilaktyczny (plik Word)
- Komisja Opiekuńczo – Wychowawcza (plik PDF)
- Nagrody
- pisemną pochwałą wychowawcy klasy lub innego nauczyciela,
- pisemną pochwałą dyrektora,
- listem pochwalnym do rodziców,
- nagrodą rzeczową.
- Kary (plik PDF)
- Samorząd Uczniowski (plik Word)
- Rzecznik praw ucznia
-
Za wzorową postawę, wyróżniające wyniki w nauce lub inne osiągnięcia, a także pracę społeczną uczeń może być nagrodzony:
4. Przedmiotowy System Oceniania
Prezydium Rady Rodziców
ZESPÓŁ SZKÓŁ BUDOWLANYCH im. T. KOŚCIUSZKI w ZIELONEJ GÓRZE
1. Skibiński Piotr - przewodniczący
2. Górowska Alina - z-ca przewodniczącego
3. Iwanus Piotr - członek
4. Marczuk Ronald - członek
5. Kuśmierczyk Marek - członek
Skład Komisji Rewizyjnej:
1.Szkudlarek Romualda - przewodnicząca
2.Wróblewska Wioletta - członek
3.Łukowiak Anna - członek
RADA RODZICÓW
2012/2013
KLASY I
I TAK M. Osiński Marlena Magda Nawrocka
I TA2 E. Szałkowska Joanna Wilczek
I TA1 B. Wiszniewski Lucyna Iryszek
I TD J. Wróblewski Małgorzata Kwiatkowska
I TG M. Bojarska Elżbieta Egiert
I TOR K. Molisak Romana Mucha
KLASY II
II TA A. Moś Alina Górowska
II TAK J. Przybylska Jolanta Obierzyńska
II TB D. Paprotny Piotr Iwanus
II TD A. Burghardt Marek Kuśmierczyk
II TG M. Pietsch Maciej Staniek
II TOR K. Kamińska Tomasz Dąbrowny
KLASY III
III TA A. Mokras Jolanta Chorążyczewska
III TAK N. Śliwińska Krystyna Nowak
III TB H. Weber Lucyna Czech
III TD A. Ziembicka Roland Marczuk
III TG W. Ragiel Romualda Szkudlarek
III TOR B. Styk Edyta Wojtkowiak
KLASY IV
IV TAK M. Kubicka Anna Karapka
IV TA S. Dąbek Elżbieta Górny
IV TB1 G. Klinowski Beata Blinkiewicz
IV TB2 B. Szymańska Wioletta Wróblewska
IV TG B. Świdzińska Ireneusz Gruszecki
Patron
Generał polski i amerykański, Najwyższy Naczelnik Siły Zbrojnej Narodowej w insurekcji 1794. Ukończył Szkołę Rycerską w Warszawie oraz studiował jako królewski stypendysta w Paryżu. Brał udział w wojnie o niepodległość Stanów Zjednoczonych, gdzie w uznaniu jego zasług został generałem brygady wojsk amerykańskich. W 1789 król Stanisław August Poniatowski nominował Kościuszkę na generała majora wojska konnego. W 1792 w czasie wojny polsko-rosyjskiej walcząc w armii koronnej odznaczył się w bitwach pod Zieleńcami i pod Dubienką. Po przystąpieniu Stanisława Augusta do Targowicy podał się do dymisji i wyjechał do Lipska, następnie do Francji i Włoch. 24 marca 1794 w Krakowie pod jego przywództwem wybuchło powstanie zwane Kościuszkowskim, a on objął władzę, jako Najwyższy Naczelnik Siły Zbrojnej Narodowej. Rozbicie wojsk generała Tomasowa pod Racławicami należy do największych sukcesów Powstania. Na wieść o tym zwycięstwie wybuchło także powstanie pod wodzą Jana Kilińskiego w Warszawie, a kilka dni późnej na Litwie. Powstanie jednak nie miało szansy na sukces, a on sam po przegranej bitwie pod Maciejowicami został uwięziony w twierdzy pietropawłowskiej w Petersburgu. Zmarł w Szwajcarii, gdzie spędził ostatnie lata swego życia; został pochowany na Wawelu. Kościuszko został bohaterem wielu dzieł literackich. Na jego cześć usypano w latach 1820-1823 Kopiec Kościuszki w Krakowie. Jemu zostały zadedykowane liczne pomniki i posągi w USA i w Polsce. Niezliczona ilość obiektów geograficznych, miast, hrabstw, ulic, szkół, fundacji, stowarzyszeń i innych organizacji w obu krajach nosi imię Tadeusza Kościuszki.
Plan lekcji
Dzwonki
Matura
- OKE
- CKE
- Matura 2015 terminy (plik Word)
- Tematy na wewnętrzną część egzaminu maturalnego z języka polskiego rok szkolny 2014-2015 (plik Pdf)
- Opis bibliograficzny (bibliografia załącznikowa) (plik PowerPoint)
- Matematyka (plik Pdf)
- Rozdział I (plik Pdf)
- Rozdział II (plik Pdf)
- Odpowiedzi (plik Pdf)
- Antyk (plik Pdf)
- Średniowiecze (plik Pdf)
- Rodzaje literackie (plik Pdf)
- Renesans (plik Pdf)
- Barok (plik Pdf)
- Oświecenie (plik Pdf)
- Romantyzm (plik Pdf)
- Pozytywizm (plik Pdf)
- XX-lecie (plik Pdf)
- Współczesność (plik Pdf)
- Opis bibliograficzny (plik Pdf)
- Pogoda (plik Pdf)
- Dzień powszedni (plik Pdf)
- Mieszkanie (plik Pdf)
- U lekarza (plik Pdf)
- Zdrowie (plik Pdf)
- Hobby (plik Pdf)
- Sport (plik Pdf)
- Wygląd zewnętrzny (plik Pdf)
- Wielkanoc (plik Pdf)
- Wyniki (prezentacja PowerPoint)
- Zasady Maturalne (obraz Jpg)
Skrypty maturalne
Język angielski
WstępJęzyk polski
Młoda Polska
Język niemiecki
Jedzenie i picie
Podróżowanie
Egzaminy zawodowe (wyniki)
Terminy egzaminów w roku szkolnym 2014-2015 (dokument Word)Ogłoszenie dla absolwentów o deklaracjach (dokument Word)
Informatory o egzaminie potwierdzającym kwalifikacje w zawodzie (dokument Word)
Wyniki egzaminów zawodowych klas II i III TAK 2014 (prezentacja Power Point)
Wyniki egzaminów zawodowych 2014 (prezentacja Power Point)
Wyniki egzaminów zawodowych 2013 (prezentacja Power Point)
Wyniki egzaminów zawodowych 2012 (prezentacja Power Point)
Dyrekcja i nauczyciele
Dyrektor:mgr Małgorzata Ragiel
Wicedyrektor d/s dydaktycznych:
mgr Kamila Molisak - Karczewska:
Wicedyrektor d/s wychowawczych:
mgr Małgorzata Śliwińska
Kierownik szkolenia praktycznego:
mgr inż. Katarzyna Eljasz
Lista nauczycieli od 01.09.2013 r.:
Nazwisko i imię | Nauczany przedmiot |
Beta Roman | orkiestra |
Bodes Witold | wf |
Bojarska-Poznańska Marzena | przedmioty zawodowe |
Brylla Daria | język niemiecki |
Burghardt Anna | przedmioty zawodowe |
Charczuk- Blandzi Anna | język polski |
Dąbek Sławomir | przedmioty zawodowe |
Dobrzyńska Barbara | religia |
Eljasz Katarzyna | przedmioty zawodowe |
Flis Piotr | informatyka |
Galla Andrzej | matematyka |
Gielerak-Przybylska Joanna | język polski |
Głusiec Tadeusz | religia |
Głuszyk-Blandzi Agata | pedagog |
Harmak Katarzyna | język polski |
Hawryluk Bogumiła | przedmioty zawodowe |
Idzikowska Danuta | przedmioty zawodowe |
Idzikowski Łukasz | j. angielski, przedmioty zawodowe |
Iwanowska Justyna | psycholog |
Jucha Joanna | psycholog |
Kacprzyk Czesław | przedmioty zawodowe |
Karolak Małgorzata | przedmioty zawodowe |
Klinowski Grzegorz | wf |
Kłosowski Mariusz | przedmioty zawodowe |
Konopińska Kamilla | bibliotekarz |
Kowalczuk Anna | j. niemiecki |
Kozłowski Maciej | historia, WOS |
Kruszyna Marek | język angielski |
Kubicka Maria | przedmioty zawodowe |
Literski Paweł | orkiestra |
Ładysz Andżelika | pedagog |
Majnicz Małgorzata | matematyka |
Maziarz Jolanta | język niemiecki |
Mielcarek Hubert | przedmioty zawodowe |
Mikołajczyk-Kamińska Kinga | przedmioty zawodowe |
Mirosławska Marta | język angielski |
Mokras Agnieszka | historia, WOS |
Molisak-Karczewska Kamila | język polski |
Moś Andrzej | geografia |
Murawa Paweł | przedmioty zawodowe |
Osiński Mariusz | język polski |
Paprotny Dorota | fizyka , edb |
Pawłowska Małgorzata | przedmioty zawodowe |
Pietsch Maciej | przedmioty zawodowe |
Pilarczyk Daria | język niemiecki |
Poniedziałek Robert | przedmioty zawodowe |
Przybylak Andrzej | matematyka |
Nazwisko i imię | Nauczany przedmiot |
Ragiel Małgorzata | język polski, WOK |
Ragiel Wiesław | historia, WOS |
Rajchel Dominik | orkiestra |
Rosada Katarzyna | język angielski |
Rusnak Grzegorz | przedmioty zawodowe |
Skrzypczak Danuta | biologia |
Słomczyńska Hanna | język angielski |
Stachowska Daria | język angielski |
Styk Beata | język polski |
Szabunia Anna | wf |
Szalińska Grażyna | religia |
Szałata Jerzy | orkiestra |
Szałkowska Ewa | przedmioty zawodowe |
Szpojda Robert | wf |
Szymańska Beata | matematyka |
Szymczyk Wioletta | pedagog |
Śmiałek Katarzyna | j. angielski |
Śliwińska Małgorzata | przedmioty zawodowe |
Śliwińska Natalia | przedmioty zawodowe |
Tyszer Ryszard | przedmioty zawodowe |
Walencka Małgorzata | wf |
Weber Halina | przedmioty zawodowe |
Wilczak Alicja | biologia |
Wiszniewski Bartosz | matematyka |
Wojciechowska Anna | bibliotekarz |
Wróblewski Jacek | matematyka |
Zając Janusz | orkiestra |
Zarzecki Piotr | wf |
Ziembicka Aneta | przedmioty zawodowe |
Samorząd uczniowski
Skład Samorządu Uczniowskiego na rok szkolny 2014/2015:
1.Martyna Misiewicz (II TAK) – przewodnicząca SU2.Iga Musielak (I TG) – zastępca przewodniczącego
3.Milena Grześkowiak (II TG) - skarbnik
4.Marcin Domagała (I TOR)
5.Bartłomiej Szczeszek (III TG)
6. Aleksandra Twardygrosz (I TAK)
7.Oktawia Spychała (III TOR)
8.Sylwia Lisowska (III TG)
9.Katarzyna Szkwarek (III TG)
10.Rafał Buszkiewicz (III TG)
11.Szymon Sczepaniok (IV TB)
12.Martyna Gudwiłowicz (IV TB)
13.Eryk Wesołowski (III TB2)
14.Mateusz Romanowski (III TB2)
Opiekunowie SU:
1.Marek Kruszyna – anglista
2.Mariusz Osiński - polonista
Rzecznik Praw Ucznia:
Ewa Szałkowska – nauczycielka przedmiotów zawodowych
Radiowęzeł
Szkolny radiowęzeł umila uczniom przerwy prezentując codziennie różne utwory muzyczne.Nasi „radiowcy” nadają również audycje tematyczne i okolicznościowe.
Za działania radiowęzła odpowiada Bartosz Łepak.
Regulamin Samorządu Uczniowskiego
Regulamin samorządu uczniowskiego (plik Word)Sylwetka absolwenta Budowlanki
SYLWETKA ABSOLWENTAZespołu Szkół Budowlanych im. T. Kościuszki
Absolwent Zespołu Szkół Budowlanych:
1. Posiada poczucie odpowiedzialności.
2. Prezentuje postawę moralna i obywatelską.
3. Jest przygotowany do wykonywania zawodu.
4. Odznacza się wysoką kulturą osobistą.
5. Jest przedsiębiorczy.
6. Dostrzega potrzebę samorozwoju.
Prawa ucznia
Prawa ucznia w Zespole Szkół Budowlanych im T. KościuszkiUczeń ma prawo do:
1) znajomości swoich praw,
2) właściwie zorganizowanego procesu kształcenia, zgodnie z zasadami higieny pracy umysłowej i opieki wychowawczej,
3) życzliwego, podmiotowego traktowania w procesie dydaktyczno – wychowawczym,
4) informacji na temat wymagań edukacyjnych wynikających z realizowanego przez nauczyciela programu nauczania,
5) do poznania zasad wystawiania oceny zachowania,
6) sprawiedliwej, obiektywnej i jawnej oceny oraz ustalonych sposobów kontroli postępów w nauce,
7) rozwijania zainteresowań, zdolności, talentów,
8) zmiany profilu kształcenia w trybie określonym przez Radę Pedagogiczną,
9) pomocy w przypadku trudności w nauce, zdarzeń losowych,
10) organizacji indywidualnego toku nauki oraz organizacji indywidualnego nauczania na zasadach określonych w odrębnych przepisach,
11) korzystania z poradnictwa psychologiczno – pedagogicznego i zawodowego,
12) warunków pobytu w szkole zapewniających bezpieczeństwo, ochronę przed wszelkim formami przemocy fizycznej i psychicznej oraz ochrony i poszanowania jego godności,
13) swobody wyrażania myśli i przekonań, światopoglądu i uczuć religijnych o ile nie naruszają one dobra innych osób,
14) wpływania na życie szkoły przez działalność samorządową oraz zrzeszania się w organizacjach działających w szkole,
15) korzystania z pomieszczeń szkolnych, sprzętu, środków dydaktycznych, księgozbioru podczas zajęć pozalekcyjnych na zasadach określonych przez Dyrektora,
16) korzystania z pomocy stypendialnej bądź doraźnej z uwzględnieniem możliwości finansowych szkoły.
W przypadku naruszenia praw ucznia uczeń lub w jego imieniu Samorząd Uczniowski może złożyć w terminie do dwóch tygodni od dnia naruszenia prawa pisemną skargę do Dyrektora Szkoły.
Zasady
Zasady obowiązujące w Zespole Szkół Budowlanych im . T. Kościuszki wspierające działania wychowawczeObowiązkowe noszenie stroju galowego na uroczystościach szkolnych i egzaminach.
Przychodzenie na zajęcia lekcyjne w stosownym ubiorze (np. bluzka zasłaniająca brzuch).
Okazywanie szacunku osobie dorosłej, wchodzącej do klasy, poprzez przyjęcie postawy stojącej.
Obowiązkowe zostawianie kurtek (płaszczy) w szatni.
Zakaz noszenia nakrycia głowy wewnątrz budynku szkolnego.
Zakaz spożywania posiłków i żucia gumy podczas lekcji.
Zakaz używania telefonów komórkowych podczas lekcji.
Obowiązek uczestniczenia w uroczystościach szkolnych i pozaszkolnych.
Załączniki
Regulamin oceniania zachowania (plik Word)Zasady usprawiedliwiania nieobecności na zajęciach lekcyjnych
USPRAWIEDLIWIANIE NIEOBECNOŚCI UCZNIÓW NA ZAJĘCIACH LEKCYJNYCH(decyzje Rady Rodziców):
Uczeń ma obowiązek dostarczyć usprawiedliwienie do wychowawcy, nauczycieli języków obcych i wychowania fizycznego w ciągu 5 dni po chorobie.
O konieczności zwolnienia ucznia z kilku godzin lekcyjnych rodzic informuje wychowawcę dzień wcześniej – w przypadku braku takiej informacji godziny nieobecne będą traktowane jako nieusprawiedliwione .
Nieobecności uczniów pełnoletnich usprawiedliwiają rodzice.
Zadania pracowników szkoły
Zespołu Szkół Budowlanych im. T. Kościuszki1. Podejmowanie działań wychowawczych w każdej sytuacji szkolnej (lekcja, przerwa, wycieczka itp.).
2. Podejmowanie dyskusji w sprawach interesujących uczniów (etycznych, kulturalnych, itp.).
3. Poszanowanie godności osobistej uczniów i wyrabianie w nich takiej samej postawy wobec innych.
4. Stwarzanie atmosfery, w której niepowodzenie nie oznacza przegranej.
5. Informowanie wychowawcy o zauważonych problemach.
Regulamin korzystania z sali gimnastycznej
w Zespole Szkół Budowlanych im T. Kościuszki1. Uczeń wchodzi na salę gimnastyczna tylko z nauczycielem.
2. Przed lekcją wf uczeń bierze klucz od szatni od nauczyciela i od tego momentu odpowiada za porządek w szatni. Wszelkie usterki zgłasza przed lekcją nauczycielowi.
3. Za wszystkie drogocenne przedmioty pozostawione w szatni nie odpowiada nauczyciel. Uczeń ma możliwość pozostawienia tych przedmiotów w pokoju nauczycieli wf.
4. Uczeń zamykający szatnię ma obowiązek sprawdzić czy wszystkie okna są zamknięte, a klucz od szatni oddać nauczycielowi prowadzącemu zajęcia.
5. Na sale wchodzimy tylko w obuwiu zmiennym.
6. Nie wolno wchodzić na salę z jedzeniem, piciem oraz włączonym telefonem komórkowym.
7. Uczniowie, którzy nie mają lekcji wf nie maja prawa przebywać na sali gimnastycznej.
8. Sprzęt z magazynu pobiera tylko nauczyciel lub wyznaczony uczeń na wyraźne polecenie nauczyciela.
9. Uczniowie mają obowiązek przestrzegać zasad bezpieczeństwa w czasie przebywania na sali.
Regulamin wycieczek szkolnych
Regulamin wycieczek szkolnych (plik PDF)Procedury postępowania w sytuacjach zagrożenia
Procedury postępowania w sytuacjach zagrożenia (plik Word)Zasady
Zasady obowiązujące w Zespole Szkół Budowlanych im . T. Kościuszki wspierające działania wychowawczeObowiązkowe noszenie stroju galowego na uroczystościach szkolnych i egzaminach.
Przychodzenie na zajęcia lekcyjne w stosownym ubiorze (np. bluzka zasłaniająca brzuch).
Okazywanie szacunku osobie dorosłej, wchodzącej do klasy, poprzez przyjęcie postawy stojącej.
Obowiązkowe zostawianie kurtek (płaszczy) w szatni.
Zakaz noszenia nakrycia głowy wewnątrz budynku szkolnego.
Zakaz spożywania posiłków i żucia gumy podczas lekcji.
Zakaz używania telefonów komórkowych podczas lekcji.
Obowiązek uczestniczenia w uroczystościach szkolnych i pozaszkolnych.
Imprezy i uroczystości
Uroczystości i imprezy szkolne
Wykaz imprez i uroczystości ogólnoszkolnych (plik PDF)Załączniki
Regulamin oceniania zachowania (plik Word)Zasady usprawiedliwiania nieobecności na zajęciach lekcyjnych
USPRAWIEDLIWIANIE NIEOBECNOŚCI UCZNIÓW NA ZAJĘCIACH LEKCYJNYCH(decyzje Rady Rodziców):
Uczeń ma obowiązek dostarczyć usprawiedliwienie do wychowawcy, nauczycieli języków obcych i wychowania fizycznego w ciągu 5 dni po chorobie.
O konieczności zwolnienia ucznia z kilku godzin lekcyjnych rodzic informuje wychowawcę dzień wcześniej – w przypadku braku takiej informacji godziny nieobecne będą traktowane jako nieusprawiedliwione .
Nieobecności uczniów pełnoletnich usprawiedliwiają rodzice.
Zadania pracowników szkoły
Zespołu Szkół Budowlanych im. T. Kościuszki1. Podejmowanie działań wychowawczych w każdej sytuacji szkolnej (lekcja, przerwa, wycieczka itp.).
2. Podejmowanie dyskusji w sprawach interesujących uczniów (etycznych, kulturalnych, itp.).
3. Poszanowanie godności osobistej uczniów i wyrabianie w nich takiej samej postawy wobec innych.
4. Stwarzanie atmosfery, w której niepowodzenie nie oznacza przegranej.
5. Informowanie wychowawcy o zauważonych problemach.
Regulamin korzystania z sali gimnastycznej
w Zespole Szkół Budowlanych im T. Kościuszki1. Uczeń wchodzi na salę gimnastyczna tylko z nauczycielem.
2. Przed lekcją wf uczeń bierze klucz od szatni od nauczyciela i od tego momentu odpowiada za porządek w szatni. Wszelkie usterki zgłasza przed lekcją nauczycielowi.
3. Za wszystkie drogocenne przedmioty pozostawione w szatni nie odpowiada nauczyciel. Uczeń ma możliwość pozostawienia tych przedmiotów w pokoju nauczycieli wf.
4. Uczeń zamykający szatnię ma obowiązek sprawdzić czy wszystkie okna są zamknięte, a klucz od szatni oddać nauczycielowi prowadzącemu zajęcia.
5. Na sale wchodzimy tylko w obuwiu zmiennym.
6. Nie wolno wchodzić na salę z jedzeniem, piciem oraz włączonym telefonem komórkowym.
7. Uczniowie, którzy nie mają lekcji wf nie maja prawa przebywać na sali gimnastycznej.
8. Sprzęt z magazynu pobiera tylko nauczyciel lub wyznaczony uczeń na wyraźne polecenie nauczyciela.
9. Uczniowie mają obowiązek przestrzegać zasad bezpieczeństwa w czasie przebywania na sali.
Regulamin wycieczek szkolnych
Regulamin wycieczek szkolnych (plik PDF)Procedury postępowania w sytuacjach zagrożenia
Procedury postępowania w sytuacjach zagrożenia (plik Word)1. Dlaczego Budowlanka>>
2. Kierunki kształcenia
Technik budownictwa >>
Technik geodeta >>
Technik drogownictwa >>
Technik architektury krajobrazu >>
Technik organizacji Reklamy >>
3. Dokumenty rekrutacyjne / ważne terminy >>
4. Podanie >>
5. Nasza budowlanka >>
6. Zadaj pytanie >>
Dlaczego Budowlanka
Kształtujemy myśl techniczną
Dlaczego warto wybrać naszą szkołę:- zajęliśmy I miejsce w województwie lubuskim i 11 miejsce w Polsce wśród szkół technicznych w rankingu „Perspektyw” w 2013 r.
- zajęliśmy IV miejsce w województwie lubuskim i 180 miejsce w Polsce wśród szkół technicznych w rankingu „Perspektyw” w 2012 r.
- zajęliśmy I miejsce w województwie lubuskim, a 35 miejsce w Polsce wśród szkół technicznych w rankingu „Perspektyw” w 2011 r.
- otrzymaliśmy nagrodę Prezydenta Miasta Zielona Góra za zajęcie I miejsca w województwie lubuskim w Ogólnopolskim Rankingu Techników 2013 r.
- otrzymaliśmy nagrodę Prezydenta Miasta Zielona Góra za osiągnięcie najwyższych wyników egzaminów maturalnych w Zielonej Górze na poziomie szkół technicznych w 2010 r. i w 2012 r.
- osiągamy bardzo dobre wyniki egzaminów zawodowych w okręgu – województwa: wielkopolskie, zachodniopomorskie, lubuskie
- corocznie chęć kształcenia się w naszej szkole zgłasza więcej kandydatów niż jest miejsc
- ściśle współpracujemy z Uniwersytetem Zielonogórskim i Wyższą Szkołą Zawodową w Sulechowie
- jesteśmy szkołą z tradycjami, kształcącą specjalistów, przyszłych inżynierów
ważne informacje budowlanka
Kierunki kształcenia
Technik budownicwa
Architektura i inżynieria w budownictwie to sztuka stawiania budynków i infrastruktur.Kierunek przeznaczony dla osób z zainteresowaniem nowoczesnymi technologiami i technikami budowlanymi. Uczeń naszej szkoły poznaje zasady projektowania, dobierania materiałów i technologii, wykonywania obiektów metodami tradycyjnymi i uprzemysłowionymi. Nabywa umiejętności kierowania robotami budowlanymi, prowadzi dokumentację budowy, przygotowuje i kontroluje produkcję budowlaną.
Uczymy:
- projektowania architektonicznego, umiejętności wykonywania i odczytywania rysunków technicznych
- obsługi komputera i specjalistycznych programów graficznych
- wykonywania prac kreślarskich
- analizowania dokumentacji technicznej i organizacyjnej robót budowlanych
- wykonywania rysunków budowlanych
- wykonywania prac pomiarowych związanych z prowadzeniem robót budowlanych
- kierowania pracą brygady roboczej i robotami na obiekcie, organizowanie przebiegu tych prac
- dobierania optymalnych technologii wykonania robót budowlanych;
Nauka trwa cztery lata
Absolwent technikum budowlanego będzie mógł np.:
znaleźć zatrudnienie jako:
- kadra techniczna na budowie (majster budowlany, kosztorysant)
- obsługa specjalistycznych programów graficznych
- kreślarz w biurze projektowym
- obsługa techniczna w hurtowniach, zakładach produkcyjnych materiałów budowlanych
- kontynuować naukę na wyższych uczelniach
ważne informacje budowlanka
Technik geodeta
Głównym zadaniem geodety jest pomiar ziemi. Można odróżnić geodezję wyższą, zajmującą się pomiarami wszelkich obszarów: lądów i całej ziemi, i geodezję niższą, której zadaniem jest pomiar mniejszych obszarów. Kierunek przeznaczony jest dla osób interesujących się matematyką oraz jej stosowaniem w praktyce podczas pomiarów terenowych.Uczymy:
- obsługi instrumentów geodezyjnych oraz przyrządów pomiarowych
- dobieranie metod i technik pomiarowych do wymaganej dokładności prac pomiarowych
- wykonania pomiarów sytuacyjnych i wysokościowych szczegółów terenowych oraz sieci uzbrojenia terenu
- opracowanie geodezyjnej dokumentacji pomiarowej szczegółów terenowych oraz sieci uzbrojenia terenu
- oceniać dokładność wykonanych prac pomiarowych, obliczeniowych i graficznych
- geodezyjne opracowania danych projektowych
- wykonuje opracowanie pomiarów realizacyjnych i inwentaryzacji powykonawczej
- wykonuje pomiary kontrolne obiektów budowlanych i urządzeń technicznych
- zakładanie i aktualizacje katastru nieruchomości
- badania ksiąg wieczystych
- wykonania dokumentacji do celów prawnych z: wznowienia, podziału nieruchomości, rozgraniczania scalania gruntów oraz wywłaszczenia
- odszukiwania i pomiaru punktów granicznych
- kompletowanie dokumentacji geodezyjnej
Nauka trwa cztery lata
Absolwent technikum geodezyjnego będzie mógł np.:
znaleźć zatrudnienie w:
- przedsiębiorstwach geodezyjnych
- administracji państwowej
- administracji samorządowej
- po uzyskaniu uprawnień zawodowych może otworzyć własną działalność gospodarczą
- kontynuować naukę na wyższych uczelniach
ważne informacje budowlanka
Technik drogownictwa
Podczas nauki uczeń poznaje tajniki budowania dróg i obiektów mostowych, technikę wytwarzania materiałów budowlanych i drogowych. Oprócz tego poznaje zasady współpracy z administracją państwową i samorządową, formy pracy biur projektujących drogi i obiekty mostowe.Uczymy:
- klasyfikować drogi
- rozróżniać rodzaje i elementy dróg
- rozpoznawać inżynierskie obiekty drogowe i określać ich funkcje
- rozpoznawać rodzaje gruntów i określać ich właściwości
- rozpoznawać materiały stosowane do budowy dróg, obiektów drogowych i mostowych
- stosować zasady sporządzania szkiców i rysunków technicznych
- rozróżniać rodzaje i elementy składowe dokumentacji projektowej
- rozróżniać przyrządy pomiarowe stosowane w robotach drogowych
- wykonywać pomiary związane z określonymi robotami ziemnymi i drogowymi
- rozróżniać środki transportu stosowane w drogownictwie
- stosować zasady transportu, składowania mas ziemnych oraz materiałów stosowanych w robotach drogowych i mostowych
Nauka trwa cztery lata
Absolwent technikum drogownictwa będzie mógł np.:
znaleźć zatrudnienie w:
- organach administracji państwowej i samorządowej,
- w zarządach dróg,
- przedsiębiorstwach drogowych budujących i utrzymujących drogi i obiekty mostowe
- biurach projektowych dróg I obiektów mostowych,
- wytwórniach materiałów budowlanych i drogowych,
- kopalniach kruszyw budowlanych I drogowych,
- kontynuować naukę na wyższych uczelniach
ważne informacje budowlanka
Technik architektury krajobrazu
Kierunek przeznaczony dla osób interesujących się projektowaniem i komponowaniem otoczenia. Podczas nauki uczeń pozna zasady wykonywania inwentaryzacji terenów zieleni, sposoby projektowania ogrodów i innych obiektów terenów zieleni, podstawy tworzenia wizualizacji projektów oraz zasady wykonywania kosztorysów.Uczymy:
- rysunku technicznego i odręcznego
- tworzenia wizualizacji projektów
- graficznego przedstawiania koncepcji
- wykonywania podstawowych zabiegów pielęgnacji roślin
- przeprowadzania analizy wartości krajobrazu
- wykonywania inwentaryzacji i kosztorysowania projektów
Nauka trwa cztery lata
Absolwent technikum architektury będzie mógł np.:
znaleźć zatrudnienie w:
- organach administracji państwowej i samorządowej
- biurach projektowych ogrodów i terenów zieleni
- w przedsiębiorstwach pielęgnacji i urządzania terenów zieleni
- szkółkach roślin ozdobnych
- kontynuować naukę na wyższych uczelniach
ważne informacje budowlanka
Technik Organizacji Reklamy
Kierunek przeznaczony dla osób interesujących się reklamą i marketingiem.Podczas nauki uczeń poznają zasady wiedzy ekonomicznej, plastycznej i psychologicznej, która jest niezbędna do wykonywania zawodu. Słuchacze uczą się jak przygotować ofertę handlową w dziale sprzedaży usług reklamowych, podstaw tworzenia reklam radiowych i telewizyjnych. Absolwenci tego kierunku bez trudu znajdą zatrudnienie w agencjach reklamowych, biurach ogłoszeń, działach reklamy i marketingu w różnych przedsiębiorstwach a także w studiach fotograficznych lub graficznych
Uczymy:
- grafiki komputerowej
- rysunku, liternictwa i fotografii reklamowej
- tworzenia wizualnych środków reklamy
- tworzenia scenariuszy reklamy telewizyjnej i radiowej
- organizowania działań public relations
- przygotowywania wystaw, targów i pokazów
- testowania projektów i pokazów reklamowych
Nauka trwa cztery lata
Absolwent technikum organizacji reklamy będzie mógł np.:
znaleźć zatrudnienie jako:
- agent reklamowy,
- grafik komputerowy,
- organizator działań reklamowych,
- copywriter,
- art director,
- organizator działań public relations,
- kontynuować naukę na wyższych uczelniach
ważne informacje budowlanka
"Nasza Budowlanka"
Ważne dokumenty
Poradnik dla kandydata 2014 (plik Pdf)Informacje dla kandydatów 2014/2015 (plik Word)
Regulamin przyjęć do klas pierwszych 2014/2015 (plik Word)
Zarządzenie Lubuskiego Kuratora Oświaty w sprawie rekrutacji (plik Pdf)
Terminarz rekrutacji 2014/2015 (plik Word)
Podanie o przyjęcie do szkół ponadgimnazjalnych (plik Pdf)
Karta pomocnicza w postępowaniu rekrutacyjnym (plik Pdf)
ważne informacje budowlanka
Zadaj pytanie
Kontakt i numery telefonów:Zespół Szkół Budowlanych
ul. Botaniczna 50
65-392 Zielona Gora
e-mail : zsb@zgora.dialog.net.pl
Telefony :
Okiem pierwszoklasistki
To niesamowite w jak szybkim tempie przychodzi nam zmienić szkołę i otoczenie. Gdy tylko zdążyłam dobrze poznać swoją klasę gimnazjalną, nadszedł koniec roku szkolnego, wakacje, a potem rozpoczęłam naukę w Technikum Budowlanym.Nowa szkoła pozytywnie zaskoczyła mnie miłą atmosferą. Wcześniej nie wiedziałam jakich ludzi spotkam, jak zareagują na mnie nauczyciele oraz jaki stopień trudności zostanie narzucony.
Okazało się, że koleżanki i koledzy, których poznałam są fantastyczni oraz optymistyczni. Dopiero teraz widzę, co to znaczy mieć fajną klasę, w której można liczyć na pomoc i wsparcie. Jest również spora grupa ludzi, którzy w każdej sytuacji potrafią rozbawić otoczenie. Bardzo mnie ten fakt cieszy. Nauczyciele zrobili na mnie pozytywne wrażenie. Chociaż są wymagający, to wydaje mi się, że są przy tym sprawiedliwi. Atmosfera panująca na lekcjach jest miła i pełna wzajemnego szacunku. Podoba mi się, że już na samym początku jasno określono reguły i zasady jakie obowiązują w tej szkole. W gimnazjum zdarzało się, że jedną i tą samą rzecz część nauczycieli akceptowała, a część zabraniała, co wprowadzało nas, uczniów, w dezorientację. Tutaj od początku wiemy, jakie są wobec nas wymagania.
Po dwóch tygodniach od rozpoczęcia roku szkolnego, szkoła zorganizowała ,,pierwszakom” imprezę powitalną. Otrzęsiny nie były dla mnie nowym doświadczeniem, gdyż już w gimnazjum były podobne zabawy, jednak organizacja i sposób wykonania w tej szkole dużo bardziej do mnie trafiły. Podobało mi się dość luźne podejście do otrzęsin, gdzie ludzie byli nastawieni raczej na wspólną zabawę, niż na rywalizację.
Moje pierwsze wrażenia po miesiącu uczęszczania do szkoły są więc pozytywne, natomiast jak będzie w przyszłości - zobaczymy.
Uczennica klasy I TA,
Marta Najder
Wolontariat
Czym żyje szkolny wolontariat…Wolontariat szkolny pod patronatem
Fundacji DKMS Baza Dawców Komórek Macierzystych Polska
zorganizował w szkole i Bursie akcję rejestracji potencjalnych dawców szpiku.
Zarejestrowało się 60 osób.
Koordynatorkami akcji były Katarzyna Szukała i Rita Murawska z kl. II TOR.
We wrześniu w naszej szkole odbyła się kolejna akcja oddawania krwi
w ramach konkursu „Młoda krew ratuje życie” zorganizowanego przez PCK.
Wolontariuszki z naszej szkoły pod opieką p. A. Szabuni
reprezentowały Szkolne Koło Fundacji „Dr Clown” w czasie
Ogólnopolskiego Tygodnia Kariery zorganizowanego na Uniwersytecie Zielonogórskim.
W lutym i marcu nasza szkoła przyłączyła się do Ogólnopolskiego Projektu MatmujSię.pl.
Akcja miała na celu rozprowadzenie wśród uczniów repetytoriów do matematyki pod tytułem „Matmuj się”.
W Budowlance do akcji przyłączyło się 63 uczniów. Zebraną kwotę - 411 zł – przekazaliśmy na konto Fundacji Jaśka Meli „Poza Horyzonty”.
Przygotowujemy świąteczną paczkę dla potrzebujących w ramach
Ogólnopolskiej Akcji „Szlachetna Paczka” 2012
Hasło tegorocznej Paczki to "Zostań bohaterem i zmieniaj świat na lepsze".
Przyłącz się do nas!
Szkolne Koło Fundacji „Doktor Clown”
organizuje zabawę mikołajkową dla dzieci z Zespołu Szkół w Niedoradzu.
Pomysły i pomoc mile widziane!
Przystąpiliśmy do konkursu organizowanego przez PCK – „Młoda krew ratuje życie”.
8 listopada 2012 r. zorganizowano wyjście do punktu krwiodawstwa w Zielonej Górze
w celu oddania krwi.
26 października 2012 r. wolontariusze z Zespołu Szkół Budowlanych (30 osób) uczestniczyli
w konferencji zorganizowanej przez Polski Czerwony Krzyż, Uniwersytet Zielonogórski
i Regionalne Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa w Zielonej Górze.
Temat dyskusji – „Przeszczep rodzinny – bezcenny dar” dostarczył nam wiedzy
o transplantacjach i krwiodawstwie.
Akcja sprzedaży cegiełek i własnoręcznie pieczonych ciast (11.10.2012)
pozwoliła nam zgromadzić kwotę 235 zł. Całą sumę przekazaliśmy na rzecz
Szymona Czechowskiego- podopiecznego Fundacji Na Rzecz
Osób Niewidomych i Niepełnosprawnych „Pomóż i Ty”.
Grupa wolontariuszy z budowlanki jest otwarta na potrzeby innych osób. Staramy się dostrzegać i reagować na niesprawiedliwość losu, burzyć przeszkody, pomagać w trudnych sytuacjach. Co roku uczestniczymy w akcji ” Szkoło Pomóż i Ty”- sprzedajemy cegiełki z przeznaczeniem na pomoc chorym dzieciom. Ostatnio prowadziliśmy zbiórkę na pomoc w zakupie protez dla 14-letniego chłopca. Organizujemy też kiermasze świąteczne oraz zbiórki funduszy ze sprzedaży własnoręcznie upieczonych ciast wspierające chore, niepełnosprawne i poszkodowane dzieci. W naszej szkole działa Koło Honorowych Dawców Krwi. W konkursie „Młoda Krew Ratuje Życie” w ubiegłym roku szkolnym, zajęliśmy trzecie miejsce w województwie w ilości oddanej krwi w przeliczeniu na pełnoletnich uczniów w szkole. W działaniach klubu biorą udział uczniowie wszystkich klas i profili a naszym opiekunem jest p. Anna Szabunia. Zapraszamy Cię do podjęcia współpracy ze Szkolnym Kołem Wolontariatu.
Orkiestra dęta
Młodzieżowa orkiestra dęta (strona w nowym oknie)Archiwum news
e-tadzik
Co słychać w TAK?Sprawozdanie ze Szkolnego Konkursu Ortograficznego
Wybory do Samorządu Uczniowskiego
Imieniny patrona szkoły
Świętowanie Dnia Niepodległości
Halloween w szkole
Recenzja filmu "Miasto 44"
Palikot w Budowlance
Debata SOS
Otrzęsiny 2014 - sprawozdanie
Piękne pożegnanie lata
Miejska inauguracja roku szkolnego
Pożegnanie maturzystów
Oblicza poezji XX wieku (plik Word)
Jubileuszowy finał konkursu papieskiego (plik Word)
Recenzje Kamieni na Szaniec (plik Word)
Nie ma jak siostrunie (plik Word)
Wspomnienie o Dawidzie (plik Word)
Za nami piękna studniówka (plik Word)
Prezydenci w naszej szkole (plik Word)
Poczuć zapach Świąt - Poczdam (plik Word)
Geodeci we Wrocławiu (plik Word)
Budujemy drogę do wolności (plik Word)
Raut 2013 (plik Word)
Kocie otrzęsiny 2013 (plik Word)
Poznajmy się lepiej! (plik Word)
Tadeuszki w nowym wydaniu! (plik Word)
Stypendia unijne
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Działanie 2.2. ,,Wyrównywanie szans edukacyjnych poprzez programy stypendialne” Zielonogórski Program Stypendialny Szansą dla Młodzieży Wiejskiej Realizowany w latach: 2004/2005 2005/2006 2006/2007 1. Stypendia przeznaczone są dla uczniów pochodzących z obszarów wiejskich i małych miejscowości w celu wyrównywania szans edukacyjnych. 2. Stypendia określone w ust. 1 otrzymują uprawnieni uczniowie zielonogórskich szkół ponadgimnazjalnych, w których nauka kończy się maturą. 3. Stypendia przyznawane są w ramach „III Zielonogórskiego Programu Stypendialnego Szansą dla Młodzieży Wiejskiej” - Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego Działania 2.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych poprzez programy stypendialne. Stypendia mogą otrzymać uczniowie, którzy spełniają łącznie następujące warunki: 1) rozpoczynają lub kontynuują naukę w szkołach ponadgimnazjalnych; 2) są zameldowani na stałe na obszarach wiejskich i w małych miejscowościach; 3) są w trudnej sytuacji materialnej. 1. Stypendia mogą być przeznaczone na częściowe lub całkowite sfinansowanie kosztów związanych z edukacją, takich, jak: 1) koszty zakwaterowania (internat, bursa, kwatera prywatna); 2) koszty posiłków w stołówce szkoły, internatu, bursy lub prowadzonej przez inny podmiot z którym szkoła zawarła umowę; 3) koszty dojazdów do szkoły (transport do i ze szkoły środkami komunikacji zbiorowej); 4) koszty zakupu podręczników do nauki w szkołach ponadgimnazjalnych, w tym wydawnictw o charakterze encyklopedycznym, słowników; 5) koszty czesnego za naukę w szkole niepublicznej posiadającej uprawnienia szkoły publicznej, do której uczęszcza uczeń; 6) koszty dodatkowych płatnych zajęć, np. kursu języka obcego, itp.; 7) inne koszty związane z pobieraniem nauki wymagane przez szkołę. 8. Decyzję o wyborze rodzaju świadczeń podejmuje stypendysta. 9. Koszty związane z pobieraniem nauki powinny być uzasadnione, poniesione w racjonalnej wysokości w stosunku do powszechnie obowiązujących cen oraz odnosić się do okresu, na który przyznawana jest pomoc. Z pomocy finansowej w naszej szkole skorzystało : w pierwszej edycji 105 uczniów w drugiej edycji 115 uczniów w trzeciej edycji. 121 uczniów.Zielonogórski program wyrównywania szans edukacyjnych dzieci i młodzieży
Zielonogórski program wyrównywania szans edukacyjnych dzieci i młodzieży jest ofertą kierowaną do uczniów wszystkich szkół i obejmuje pakiet zajęć nieobowiązkowych i ponadprogramowych. W naszej szkole realizowane są zajęcia wg harmonogramu. W ramach programu realizowane są zajęcia z przedmiotów maturalnych oraz z przedmiotów zawodowych. Wszystkie zajęcia odbywają się w piętnastoosobowych grupach warsztatowych według przygotowanych przez nauczycieli planów uwzględniających bieżące potrzeby uczniów z zakresu danych przedmiotów. Wszystkie zajęcia odbywają się na terenie szkoły w terminach dostosowanych do możliwości zainteresowanych uczniów. ZPWSE w całości finansowana jest z budżetu Miasta Zielona Góra.Transgraniczne Centrum Myśli Technicznej platforma współpracy
Za niezbędny warunek do stworzenia w Euroregionie obszaru współpracy w dziedzinie kształcenia zawodowego, w związku z istniejącym prawem swobodnego przepływu pracowników w Unii Europejskiej powinno się uznać innowacyjne, szerokie podejście do kwestii form uczenia się i zdobywania umiejętności w zakresie kształcenia i szkolenia zawodowego.
Warunkiem postępu w tej dziedzinie jest dostosowanie jakości i materiałów dydaktycznych, usług edukacyjnych w procesie kształcenia oraz opracowanie nowych strategii nauczania podstawowych umiejętności wykorzystujących nauczanie oparte na zastosowaniu nowych technologii informatycznych i komunikacyjnych.
Dla realizacji tych działań stworzono „Transgraniczne Centrum Myśli Technicznej”, które stało się platformą współpracy, wymiany doświadczeń i nowoczesnych technologii w zakresie nowoczesnego, innowacyjnego kształcenia zawodowego uwzględniającego potrzeby rynku pracy oraz mobilność przyszłego pracownika na terenie Unii Europejskiej.
We wrześniu 2005 odbyło się spotkanie inicjujące działalność „Transgaranicznego Centrum Myśli Technicznej”. Udział w spotkaniu wzięli przedstawiciele Zespołu Szkół Budowlanych im. Tadeusz Kościuszki w Zielonej Górze oraz Berufs Forderungs- Werk E.V. w Cottbus.
W grudniu 2005 roku zaplanowane zostało kolejne spotkanie organizacyjne mające na celu doprecyzowanie i zaprojektowanie działań związanych z istnieniem i działalnością „Transgranicznego Centrum Myśli Technicznej”,
Pierwszym krokiem w ramach realizacji zaprojektowanych wcześniej działań jest organizacja seminarium „Transgraniczne Centrum Myśli Technicznej – platforma współpracy”.
Celem seminarium jest utworzenie platformy współpracy w ramach Transgranicznego Centrum Wymiany Myśli Technicznej pomiędzy sektorami oświaty i nauki oraz firmami branży budowlanej i pokrewnych państw regionu przygranicznego Polski i Niemiec.
Bezpośrednimi beneficjantami projektu będą przedstawiciele oświaty i ośrodków kształcenia zawodowego z terenu Niemiec i Polski oraz przedsiębiorcy i organizacje zrzeszające firmy branży budowlanej i pokrewne.
Projekt jest dofinansowany przez Unię Europejską w ramach Funduszu Mikroprojektów Inicjatywy Wspólnotowej INTERREG III A Euroregionu „Sprewa-Nysa-Bóbr.”
Współpraca zagraniczna
Wymiana polsko – niemiecka pomiędzy Zieloną Górą a Verden trwa już wiele lat. Verden jest miastem partnerskim dla Zielonej Góry i jednym z elementów tego partnerstwa jest właśnie coroczna wymiana młodzieży. Odbywa się ona najczęściej na przełomie kwietnia i maja. Korzystają z niej uczniowie Zespołu Szkół Budowlanych w Zielonej Górze oraz uczniowie z Berufsbildenden Schulen z Verden. Tej szkolnej wymianie patronuje ze strony polskiej dyrekcja naszej szkoły.
W ubiegłym roku szkolnym odbyła się już po raz 22 wymiana pomiędzy ZSB a BBS w Verden. Młodzież niemiecka razem z polskimi kolegami udała się na wycieczkę do Gdańska, zwiedziła Westerplatte, Sopot, Malbork, były obóz koncentracyjny Sztutthof. Miało również miejsce spotkanie grupy z Prezydentem Miasta Zielona Góra, zawody sportowe i grill. Uczniowie ZSB mieli okazję zwiedzić zabytki Bremy i Bremenhaven ( muzeum klimatyczne). Były również wspólne zajęcia lekcyjne w szkole w Verden, grill oraz wyjście na basen.
Uczniowie obu zaprzyjaźnionych szkół już czekają na następne spotkanie.
Pomimo wielu swoich stałych, co roku powtarzanych punktów programu, wymiana polsko – niemiecka zawsze jest ciekawym przeżyciem. Można to łatwo wywnioskować po ilości uczniów chętnych do wzięcia w niej udziału. Wszyscy wracają zadowoleni, pełni wrażeń. Organizatorzy ze swej strony robią wszystko, aby co roku uatrakcyjniać wyjazdy, ale przede wszystkim, aby pozyskać na nie jak najwięcej dotacji. Wymiana jest elementem na stałe wpisanym w życie Zespołu Szkół Budowlanych i tak pozostanie.
Psycholog
mgr Justyna IwanowskaWtorek 8.00 - 13.00
Czwartek 12.00 - 17.00
Psycholog dzieli gabinet z pedagogiem szkolnym
Umów się na rozmowę!
Pedagog Technikum nr 1
mgr Agata Głuszyk - BlandziPoniedziałek 9.00 – 13.00
Wtorek 9.00 - 13.00
Środa 11.00 - 17.00
Czwartek 11.00 - 15.00
Piątek 9.00 - 12.00
GABINET PEDAGOGA ZNAJDUJE SIĘ NA PARTERZE BUDYNKU TECHNIKUM
Rzecznik Praw Ucznia
Rzecznik Praw Ucznia:To nauczyciel obdarzony zaufaniem i wybrany przez społeczność uczniowską.
W każdej problematycznej sprawie możesz się do niego zwrócić.
Udostępni ci regulaminy szkolne, wyjaśnić ich sens.
Wyjaśni, jakie masz prawa ucznia i obywatela, jak rozumieć ich zapis.
Jest mediatorem w sytuacjach spornych, trudnych i nietypowych.
Występuje w interesie indywidualnym jak i grupowym.
Można zgłaszać mu sytuacje szkolne i pozaszkolne.
Nie zrobi niczego, czego ty nie zaakceptujesz.
Zachowuje dyskrecję i takt......spróbuj.
Funkcję Rzecznika Praw Ucznia pełni Pan Witold Bodes
Instytucje
Gdzie szukać pomocy?
Komenda Miejska Policji w Zielonej GórzeZielona Góra, ul. Partyzantów 40
068 325 19 25
Sąd Rejonowy
Wydział Rodzinny i Nieletnich
Zielona Góra, pl. Słowiański 2
068 322 03 62 (sekretariat)
068 322 03 64 (kuratorzy rodzinni)
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna
Zielona Góra, ul. Drzewna 12
068 324 16 95
068 327 18 31
Lubuski Ośrodek Profilaktyki i Terapii Uzależnień
Towarzystwo Zapobiegania Narkotykom
Zielona Góra, ul. Jelenia 1a
068 453 20 00
Wojewódzki Ośrodek Terapii Uzależnienia i Współuzależnienia
Zielona Góra, ul. Wazów 36
068 325 79 17
Centrum Leczenia Dzieci i Młodzieży
Zabór, ul. Zamkowa 1
068 327 40 94
Biuro Pełnomocnika ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
Zielona Góra, ul. H. Sienkiewicza 10
068 327 29 28
Terenowy Komitet Ochrony Praw Dziecka
Zielona Góra, ul. Piaskowa 9a
068 324 49 00
Specjalistyczny Ośrodek Wsparcia dla ofiar przemocy w rodzinie
Gorzów Wlkp., ul. Okrzei 39
095 721 41 60